Процес призначення допомог від Фонду за е-лікарняними не змінився |
Після остаточного переходу
України на електронні лікарняні для роботодавців і працівників відбувся ряд
змін – більше не потрібно передавати паперові підтвердження своєї
непрацездатності, роботу з е-лікарняним можна повністю перевести в цифровий
формат, а всі лікарняні працівників доступні в електронному кабінеті і можуть
бути вивантажені одним файлом – цю функцію додали нещодавно. Про головні зміни Анна
Харченко, заступниця начальника управління страхових виплат і матеріального
забезпечення, начальниця відділу матеріального забезпечення виконавчої
дирекції Фонду соціального страхування України, розповіла під час
семінару-тренінгу «Нова модель видачі е-лікарняних: що важливо знати
працівнику і роботодавцю». Захід організувало об’єднання профспілок,
організацій профспілок у місті Києві «Київська міська рада профспілок»
сьогодні, 12 жовтня. «Основні зміни стосуються
комунікації між працівником і роботодавцем щодо тимчасової непрацездатності –
вона спростилась. Працівнику не потрібно витрачати час на збір всіх
необхідних підписів і печаток на лікарняному, щоб передати цей листок
роботодавцю, і взагалі не потрібно надавати жодних паперових підтверджень своєї
непрацездатності. Вся необхідна інформація для призначення допомоги є в
особистому кабінеті роботодавця з дня відкриття е-лікарняного», – розповіла
Анна Харченко. Водночас, процес призначення
матеріального забезпечення від Фонду соціального страхування України після
впровадження електронних лікарняних не змінився. Для отримання коштів на
виплату допомог за лікарняними листками як і раніше потрібне засідання
комісії із соціального страхування підприємства, яка приймає рішення про
призначення виплат, і оформлення заяви-розрахунку. «Сама процедура, а також строки
залишились такими ж, за виключенням набуття лікарняним статусу «виданий».
Починати працювати з е-лікарняним і призначати за ним матеріальне
забезпечення варто лише через сім днів після дати його закриття – це
визначено в наказі МОЗ від 17.06.2021 № 1234 (в редакції наказу МОЗ від
28.09.2021 № 2086)», – зазначає Анна Харченко. Форма заяви-розрахунку, яку
необхідно заповнити для отримання коштів на виплату допомог за е-лікарняними,
не змінилась і тотожна для паперових і електронних лікарняних. Однак у
е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення
заяви-розрахунку за такими лікарняними має особливості. У зв’язку із цим не
можна поєднувати листки непрацездатності різних видів – за паперовими і
е-лікарняними мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки. Слідкувати за станом виплат за
електронними лікарняними можна в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund. «З початку повноцінного
переходу на електронні лікарняні пройшло менше двох тижнів. Тож в усіх
учасників процесу ще виникають питання і складнощі в роботі з е-лікарняними.
Бувають випадки, коли е-лікарняні не формуються через помилки в персональних
даних пацієнтів в медичних висновках, невідповідність чи відсутність даних в
Реєстрі застрахованих осіб щодо працевлаштування тощо. Усі ці випадки вирішуються
індивідуально – лікар має можливість виправити помилки в медвисновку,
або видати паперовий лікарняний, якщо строк для виправлення вийшов», –
говорить Анна Харченко. Водночас, цифровізація вимагає
від працівників уважніше ставитись до своїх персональних даних і їх
актуалізації. Про зміну прізвища, номеру телефону тощо
потрібно оперативно повідомляти лікаря і роботодавця. Детальніше про зміни, які
відбулись після завершення перехідного періоду впровадження
е-лікарняних: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977639. Алгоритм дій працівника, якому
відкрили е-лікарняний, і відповіді на найчастіші питання: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977654. Випадки перетинання періодів тимчасової
непрацездатності в різних е-лікарняних і принципи їх скорочення: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977715. |